Avui a classe hem parlat dels tipus d’avaluació. Primer de a definició
d’avaluació segons Neus Sanmartí i després dels tipus d’avaluació.
Segons Neus Sanmartí “l’avaluació és el procés de recollida i anàlisi
d’informació destinat a descriure la realitat, emetre judicis de valor i
facilitar la presa de decisions”.
Respecte aquesta definició m’han sorgit diversos interrogants perquè,
Com fem el procés de recollida i anàlisi d’informació? I el de descriure la
realitat? Com valorem? Són interrogants que no sé respondre perquè, quins
criteris haig de seguir per fer una recollida i anàlisi d’informació i per
descriure la realitat? A més, com valoro als infants per tal que sigui justa
amb tots atenen les seves necessitats? Actualment, el departament proposa uns
criteris, però són justos tenint en compte que sota aquests s’avaluen a tots
els estudiants de Catalunya? Això ens porta a parlar dels tipus d’avaluació.
La meva experiència personal com alumne sempre m’havia portat a pensar que
només hi ha tres tipus d’avaluació: trimestral, anual i final. Avui a classe
hem vist gairebé vint tipus, classificats depenen del moment, de la funció,
dels referents, del agents i de l’abast. No sabia que n’hi havia tants tipus
d’avaluació. Per resoldre els interrogants plantejats anteriorment, penso què
el procés de recollida i anàlisi de la informació així com el de descriure la
realitat, s’ha de fer a partir de les eines que actualment tenim a l’abast i
adaptant els criteris segons si es tracta d’un nen amb dificultats o no. Com
valorem? Exactament no sé quina es la millor manera de valorar i avaluar, però
el que si que sé és que no podem fer passar tots els nens sota el mateix llindar
perquè com he dit hi ha nens amb una sèrie de dificultats que els altres potser
no tenen, però això no implica que siguin millors o pitjors, només que són
diferents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada