dimarts, 17 de juny del 2014

LES NORMES DE CONVIÈNCIA

A la sessió d’avui hem parlat de la norma. Com ha estudiant mai havia seguit les normes de convivència fil per randa perquè ben bé tampoc sabia quines eren, sabia que no em podia ficar amb els companys i que els havia d’ajudar, també era conscient que havia de fer els deures i m’havia de portar bé, etc, però les sabia perquè havia vist les conseqüències de no complir-les, no perquè algú me las hagués explicat i això comportava que a la classe, a vegades, fos difícil avançar.

Quan vaig créixer vaig començar a veure la norma com quelcom dolent i no veia la seva utilitat perquè existien però ningú les seguia. Després de la classe d’avui, m’he adonat que tots els adjectius que descrivien, per a mi, les normes eren erronis. Aquesta classe m’ha servit per veure que la norma és quelcom que tothom ha de conèixer. A més, si això s’aconsegueix, allò que per definició implica, conviure.


Finalment, també  m’enduc el poder de la norma per desactivar els infants, és a dir, si els nens les coneixen i veuen que totes les persones que els envolten les segueixen, ells també ho faran. Amb això aconseguirem que la seva conducta respecti als altres i faciliti la convivència entre tots, però per fer-ho possible hem de fer conèixer als alumnes quines són les normes de convivència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada