dimarts, 1 d’abril del 2014

TREBALLEM AMB EL CURRÍCULUM

En les classes del 5 i 10 de març vam estar treballant amb el currículum. Va sorgir el debat de la dificultat que suposa seguir el currículum estrictament. Penso que el currículum potser és l’eina més important que té un professor, però que com el currículum no pot planificar-nos les classes, ni el dia a dia. El mestre decideix que fa a les classes i com ensenya, el currículum pot ajudar, però no ens hem de sotmetre a ell.

Durant aquestes sessions vam parlar de moltes més coses,  però em quedo tres. La primera és: Què podem fer quan arriba un alumne nou a l’aula? Li baixem el nivell? El portem a una aula d’acollida? Li proporcionem aquest reforç dins del grup? Penso que el reforç l’hauria de tenir dins del grup i no treure’l de classe perquè si no només li ensenyen la llengua i quan aquest alumne ja té el nivell suficient per sortir de l’aula d’acollida ens trobem amb que no té el nivell suficient per seguir les classes amb normalitat.

Una altra cosa que m’ha cridat l’atenció va estar el debat que es va generar al voltant del canvi del currículum cada cop que es canvia de govern. De forma unànime vam dir que l’educació no podia estar sotmesa al poder polític i que per tant s’hauria de fer un currículum escolar atenent les necessitat de la comunitat educativa i no les necessitats polítiques.


Per últim va sortir el tema de la religió. Penso que conèixer les diferents religions del món està bé perquè ens culturitza, però el que no veig bé es que s’imposi perquè dins d’una mateixa escola ens podem trobar nens de moltes religions i per tant no és pot imposar una religió, sinó que s’hauria de poder escollir entre totes, i que cada família tries si el seu fill estudia religió o no.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada