En les classes del 5 i 10 de març vam estar treballant
amb el currículum. Va sorgir el debat de la dificultat que suposa
seguir el currículum estrictament. Penso que el currículum potser és l’eina més
important que té un professor, però que com el currículum no pot planificar-nos
les classes, ni el dia a dia. El mestre decideix que fa a les classes i com
ensenya, el currículum pot ajudar, però no ens hem de sotmetre a ell.
Durant aquestes sessions vam parlar de moltes més
coses, però em quedo tres. La primera
és: Què podem fer quan arriba un alumne nou a l’aula? Li baixem el nivell? El
portem a una aula d’acollida? Li proporcionem aquest reforç dins del grup?
Penso que el reforç l’hauria de tenir dins del grup i no treure’l de classe
perquè si no només li ensenyen la llengua i quan aquest alumne ja té el nivell
suficient per sortir de l’aula d’acollida ens trobem amb que no té el nivell
suficient per seguir les classes amb normalitat.
Una altra cosa que m’ha cridat l’atenció va estar el
debat que es va generar al voltant del canvi del currículum cada cop que es
canvia de govern. De forma unànime vam dir que l’educació no podia estar
sotmesa al poder polític i que per tant s’hauria de fer un currículum escolar
atenent les necessitat de la comunitat educativa i no les necessitats
polítiques.
Per últim va sortir el tema de la religió. Penso que
conèixer les diferents religions del món està bé perquè ens culturitza, però el
que no veig bé es que s’imposi perquè dins d’una mateixa escola ens podem
trobar nens de moltes religions i per tant no és pot imposar una religió, sinó
que s’hauria de poder escollir entre totes, i que cada família tries si el seu
fill estudia religió o no.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada