En aquestes classes hem treballat les competències bàsiques del currículum i els objectius de l'educació primària. D'aquesta classe m'enduc la idea de relaiconar totes les competències del currículum i no separar-les tant. La meva experiència d'estudiant em diu que normalment els mestres quan ens expliquen una cosa ens diuen això és així perquè sí, sense relacionar-ho amb una altra àrea o amb la realitat. Per contra, quan ho fan utilitzen exemples massa irreals que fan que els alumnes no puguin veure de manera clara que totes les àrres estan relacionades entre si.
Penso que com a futurs mestres hem d'aconseguir que els nens valorin la transversalitat del currículum i que siguin capaços de relacionar el contingut d'una àrea amb el contingut d'una altra.
Pel que fa als objectius que marca el currículum veiem com al final de cada cicle l'alumnat ha de saber tot alllò que marca el currículum. Penso que això no deuria de ser així perquè també crec que s'ha de tenir en compte la progressió que els alumnes fan durant tot l'any i el dia a dia d'aquests. Per tant, penso que els objectius han de ser quelcom orientatius perquè el fet que un nen no els compleixi tots no significa que aquest nen no estigui capacitat per passar de curs. En aquesta línia, també penso que el fet que un nen compleixi tots el objectius comporti que aquest estigui preparat perquè potser treu molt bones notes però el seu aprenentatge no és significatiu i en conseqüència comporta que el nen passi de curs però sense recordar gairebé res del curs anterior.
Pel que fa als objectius que marca el currículum veiem com al final de cada cicle l'alumnat ha de saber tot alllò que marca el currículum. Penso que això no deuria de ser així perquè també crec que s'ha de tenir en compte la progressió que els alumnes fan durant tot l'any i el dia a dia d'aquests. Per tant, penso que els objectius han de ser quelcom orientatius perquè el fet que un nen no els compleixi tots no significa que aquest nen no estigui capacitat per passar de curs. En aquesta línia, també penso que el fet que un nen compleixi tots el objectius comporti que aquest estigui preparat perquè potser treu molt bones notes però el seu aprenentatge no és significatiu i en conseqüència comporta que el nen passi de curs però sense recordar gairebé res del curs anterior.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada