Després de les dos ultimes sessions a l’aula habitual i de
analitzar els diferents roles-plays penso que els futurs professors hem de
preparar-nos millors per saber com podem
actuar amb el grup classe, per poder fer xarxa i crear un vincle entre l’alumnat
i els professorat. Crec que ens fa molta
falta fer pràctiques o trobar-nos en situacions semblants a la d’estar en un
aula amb els infants per poder saber fer tot això. També ens fa molta falta fer
aquestes pràctiques per saber com fer la classe (metodologia), perquè crec que
un mestre ha de tenir l’habilitat de fer anar el grup i fer-ho cap a una bona
direcció, i també pel que fa a la distribució de l’espai.
L'exercici de dibuixar la nostra classe somiada ha fet que m’adonés
de que potser la meva metodologia de fer classe no sigui com la que els meus
professors van utilitzar amb mi però que la distribució de l’espai s’assembla
bastant, amb petites variacions i agafant idees de les diferents aules en les
que he estat però al cap i a la fi sense re innovador. Penso que si volem dur
la nostra classe o escola a l’èxit educatiu hem d’anar cap a la mateixa
direcció amb tots els factors que puguin intervenir dins d’una classe i això
comporta que la metodologia i la distribució de l’espai siguin coherents i no
una vagi per una cantó i l’altra per un altre.
Per últim i després de veure el vídeo el primer que he pensat
és que m’encantaria poder treballar en una escola que ofereix tots aquests
recursos als infants però soc conscient que a l’educació pública no gaudim de
tot això i penso que una tasca molt important de la nova generació de mestres
és fer tot el possible per aconseguir-ho.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada